mitaddelmundo.reismee.nl

Welkom op mijn Reisblog!

Hallo en welkom op mijn reisblog!

Throw a dart at a map, and travel to wherever it lands...
Klinkt allemaal bijzonder aanlokkelijk en avontuurlijk (misschien moet ik dat ooit wel es doen), maar kannonballen en ander afweergeschut ontwijken in Afghanistan of gedurende 3 weken ronddobberen te midden de Indische Oceaan ... Thanx, but no thanx.

Over naar plan B dus (al was dat eigenlijk altijd een beetje mijn plan A geweest): Brasil. Een WK vanop de eerste rij meemaken : geef nu toe, wellicht eenieders natte droom. En al helemaal als je dat kan meemaken in voetbalgek land Brasil ... Zou ik meteen alweer iets kunnen schrappen van m'n Bucket-list. (want er is nog véél werk aan die winkel)… . Al had ik er geen rekening mee gehouden dat ik hiervoor eerst een ander item van m'n fameuze Bucket-list tot een goed einde diende te brengen : de lotto winnen...
Bad timing dus. Al weten we bij deze al meteen onze reisbestemming voor volgend jaar. U weze bij deze gewaarschuwd, querido Guido & Maria

Maar voor elk plan A of B, bestaat er ook wel een plan C, denk ik dan: als Brazilië wat te hoog gegrepen is, dan zou klein broertje Ecuador wellicht een beter haalbare kaart zijn. En meteen was de knoop doorgehakt.
Geen Guido en Maria dus, maar heel zeker wel Rudy en Marcellina, de Beernemse Ecuadorianen (of Ecuadoriaanse Beernemnaren, zo u wil), die we ergens langs ons parcours ongetwijfeld een 'Buenos dias' gaan zeggen.

Ecuador dus, het land van 4 seasons in 1 day. Het land ook van het Andesgebergte, de stranden van de Stille Oceaan, het tropische regenwoud ... en de Galápagoseilanden.
Al laten we ook dit laatste noodgedwongen voor wat het was, wegens: nog steeds niet de lotto gewonnen.

Via deze blog zul je met de regelmaat van de klok nieuwe verhalen en foto's vinden. En via de kaart kan je mijn 'whereabouts' ook netjes terugvinden. Voor zover de theorie. We zien wel wat de praktijk zal uitwijzen

Ons Zweeds waar we de laatste paar jaar zo verlekkerd op geworden waren, schuift heel eventjes naar het achterplan, om ons Spaans weer helemaal van onder de dikke laag stof te halen. Geen tack, maar gracias. Geen hej, maar hola, en ook geen knäckebröd, maar, eeuh... dos cervezas, por favor !


Op dinsdag 10 juni is het zover. Een 3-tal weken verlost van alle 'musts' , todo's, of andere deadlines. De enige deadline die ik moet zien te halen is een vlieger ergens eind juni in de hoofdstad, Quito. Voor de rest nemen we alles zoals het komt. Of zoals een echte Zuid-Amerikaan pleegt te zeggen: mañana, mañana. Is 't vandaag niet, 't is morgen.
En dit alles terwijl m'n huisje intussentijd volledig ter beschikking staat aan een goed doel, ofte: fuivende pubers, dorstige feesters, feestende dorstigen, … Whatever. Voor zij die het aanbelangt : Mi casa es su casa.

Wat praktische richtlijntjes: wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of wat nieuwe foto's op deze blog staan? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. (rubriek: "Blijf op de hoogte! ").

Bueno. Ik ben voorlopig uitverteld.
Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!
Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,
San

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!